En la majoria d'ocasions, els usuaris demanen un formulari de contacte a la seva web. En la majoria d'ocasions, també, s'acaben queixant de la quantitat d'spam que reben.
La primera pregunta que se'm passa pel cap és, i per què no donar un correu electrònic? I la resposta més habitual és, per evitar l'spam. És això cert? Evitem així l'spam? No i no.
Aquest seria un formulari de lliure accés per a visitants. Es compon d'un cert nombre de camps, el valor dels quals s'envia per correu a l'adreça internament configurada. Els principals punts en contra d'aquests formularis són:
Sí, es pot fer. De fet, molts servidors ja el tenen instal·lat pel correu entrant. El que estaríem fent és el mateix que faria el nostre servidor de correu quan rep aquest: decidir si passar-ho a la carpeta de brossa. En curt, repetiríem la feina dues vegades per cap motiu raonable.
Els Captcha no són realment filtres d'spam. El que fan és controlar que qui omple el formulari és un humà o un robot (un programa que repetitivament omple i envia). És un pedaç, no una solució.
Posar una adreça de correu electrònic a la web. Amb l'hiperenllaç que permeti fer clic i enviar, si es vol. Així de simple. I amb una llista de motius:
N'hi ha més, però serien tecnicismes al voltant del que ja hem dit.